۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

نامه دانشجویان به دایره شکایات وزارت علوم

http://www.blogfa.com/layouts/sormeh/puce_menu.gifنامه دانشجویان به دایره شکایات وزارت علوم

باسمه تعالی

مورخ: 19/10/88

موضوع: در خواست ترتیب اثر به شکایات

با عرض سلام ، ادب و احترام

خدمت دایره شکایات وزارت علوم و اعضای گرامی آن بخش

اینجانبان به عنوان جمعی از دانشجویان دلسوز دانشگاه صدرا (موسسه آموزش عالی صدرالمتألهین) با توجه به مشکلات فراوان دانشجویی خود طی یک سال و نیم گذشته، و لاینحل شدن این مشکلات با توجه به سوء مدیریت ریاست عزل شده دانشگاه، جناب آقای دکتر اکبریان و تیم کاری ایشان؛ خواستار بررسی و رسیدگی هرچه سریعتر آن هیئت محترم نسبت به مشکلات ریز و درشت دانشگاه خود که اغلب حاصل همین سوء مدیریت هاست، می باشیم. پاره ای از این مشکلات به صورت گزاره هایی تیتروار در ادامه می آید که إن شاءالله به دید گرامیتان رسیده و به ید توانایتان حل و فصل گردد.

1. عرضه فرهنگ مدیریتی به جای مدیریت فرهنگی در کلیه مصادر دانشگاه.

2. وسیع تر شدن دایره پرسنل فامیلها، همشهریان همدانی و آشنایان با رییس دانشگاه.

3. افزون کردن روز به روز حیطه اختیارات بستگان ریاست دانشگاه توسط ایشان.

4. شعار کذب اسلامی کردن دانشگاه در حالیکه این دانشگاه به سمت اسلامیزه شدن پیش می رود.

5. برکنار کردن مدیر گروه های محبوب و لایقی همچون آقایان مزیدآبادی(برق الکترونیک) و جوانی(برق) و... که به علم و اخلاق و عمل در نزد دانشجویان زبانزدند.

6. انتصاب خانمی از نزدیکان خود به عنوان مدیرگروه الکترونیک که بی سوادی ایشان نزد دانشجویانشان شهره است، در شرایطی که ایشان بخش زیادی از زمان ترم گذشته را در مرخصی بارداری و زایمان بودند!

7. پرونده سازی و هتک آبروی خانوادگی از بعضی دانشجویان که به تحریک مستقیم ایشان انجام پذیرفته است.

8. تهدید نرم، غیر مستقیم و نامکتوب به کمیته انضباطی و... نسبت به بعضی دانشجویان که دارای حسن شهرت در دانشگاه هستند.(به طور مثال دانشجویی که خود ایشان در هنگام ثبت نام دانشجویان در سه ترم قبل تر به عنوان مسئول گزینش در میز کمیته انضباطی دانشگاه قرار داده بودند را به کرات به کمیته انظباطی تهدید نموده اند به بهانه اینکه وقتی اعمال غیر اخلاقی آنان را دیده، موی دماغشان شده است و دروغ ها و آرزوهای خیالی ایشان را باور نکرده است! )

9. ادعای دروغ نماینده رهبر بودن و منصوب شدن از جانب رهبری عظیم الشأن انقلاب به انحاء گوناگون.

10. تماس تلفنی از جانب مدیران ایشان با خانواده دانشجویان و سلب امنیت روانی و اخلاقی دانشجویان با دروغگویی و تهمت زدن نسبت به ساحت مظلوم دانشجویان.

11. تهمت بی دینی و فساد به کسانی که تدین خود را با تظاهر مثل ایشان فریاد نمی زنند.

12. تشویش اذهان برخی از دانشجویان فلسفه دانشگاه که منتسب به ایشان هستند و در سیطره حالت مرید و مرادی با ایشان قرار دارند نسبت به شوراندن آنها بر علیه جریان اکثریت دانشجویی توسط مدیران تحت امر.

13. وضعیت افتضاح حجاب و پوشش که علی رغم ادعای ایشان، نه تنها اسلامی نشده است بلکه ضد اسلامی نیز می نماید.

14. اوضاع نابسامان روابط دختر و پسر نامحرم که در دانشگاه و محیط پیرامون آن به وضوح مشاهده می شود.

15. پرونده سازی و ایجاد جریان بر علیه بهترین استاد علوم قرآن و حدیث (آقای دکتر م.ر) و عدم ادامه همکاری با ایشان در شرایطی که دیگر استادان این رشته همپایه علمی و عملی ایشان نبوده اند.

16. ایجاد غیر مستقیم فضا و پر و بال دادن بیش از اندازه نسبت به بعضی اساتید کم ظرفیت تا جایی که یکی از آنها به بعضی از دختران رشته... پیشنهاد غیر متعارف شرعی داده و به بعضی از دختران دانشجو بدین طریق لطمه روحی وارد آمده است. (البته این امر انصافاً مسئولیتی بر گردن دانشگاه و ریاست آن تحمیل نمی نماید ولی حرف اینجاست که چرا باید بستر چنین تحرکات غیر اخلاقی آنهم از جانب یک استاد عاقل و بالغ و مهمتر اینکه تحت لوای رشته مقدس... فراهم گردد؟!)

17. اجازه ورود و تدریس در دانشگاه به بعضی اساتید که تنها مدرک دهان پرکنی دارند و ساده ترین روش های تدریس را نیازموده اند و نمی توانند با دانشجو ارتباط علمی برقرار کنند.

18. مهره چینی چند ساله از حواریون خود در دانشگاه در جهت اینکه بتوانند پایه های میز هر کس که موافق ایشان نیست را هر گاه اراده کنند، بلرزانند.

19. دادن کرسی تدریس به افرادی غیر متخصص که ابتدا به عنوان منشی وارد سیستم گشته بودند!

20. تخصیص پایه حقوق و ردیف بودجه به خویشاوندان خود که بدون انجام هیچ کاری تنها یک چادر اجباری بر سر کرده اند و نقش زیرنویس را در تصویر مقدس دانشگاه بازی می کنند. (به طور مثال به خواهر زن ایشان می توان اشاره کرد.)

21. ظاهر سازی دینی تمسخر آور و چادر زورکی بر سر کارمندان کردن که به نوعی موجب وهن اسلام و این پوشش برتر است. چرا که این دستورات را طی بخشنامه هایی که هیچ زمینه سازی فرهنگی برای آن نشده است صادر نموده اند.

22. ادعای وهمانه و کذب مبنی بر اینکه طی یک برنامه درازمدت بیست ساله این دانشگاه جزء بیست دانشگاه برتر جهان اسلام خواهد بود و ما برای آن برنامه ریزی کرده ایم!! در شرایطی که طی یک سال و نیم گذشته در هیچ یک از ارکان عیانی و نهانی دانشگاه شواهدی مبتنی بر اینکه برنامه ای وجود دارد دیده نمی شود. به عبارتی بی برنامگی کامل در دانشگاه موج می زند. تنها برنامه ریزی مشاهده شده این است که روی هر چه موجود است، نه رنگ اسلام و دین بلکه ضدزنگ اسلامیزاسیون زده اند. درست طبق فرمایش آن مولای مظلومان که فرمود: "پوستینی وارونه بر تن کرده اند" و یا در جای دیگری فرمود: "زمانی می رسد که از اسلام نمی ماند جز نامی و از قرآن جز کتابی" و براستی که بخشی از آن زمان توسط اکبریان ها در دانشگاه صدرا ظهور کرده است.

23. بی کفایتی و نالایقی محض دایره فرهنگی دانشگاه، بویژه در شرایطی که مهمترین فرآیند و برآیند غیر علمی در دانشگاه ها بر گرده بخش فرهنگ است. (به طور مثال، تمام امورات مرّه دانشگاه را به سمت مدیران بی فرهنگ فرهنگی که به زعم تمامی دانشجویان فعال فرهنگی اینگونه اند؛ سوق می دهند و فیلتراسیون تأیید یک فرآیند کاملاً فرهنگی ـ دانشجویی در لایه ای کاملاً دور از فرهنگ قرار می دهند.

24. جیب به جیب کردن کرایه و اجاره ساختمان شماره 1 دانشگاه که به نام همسر آقای اکبریان است.

25. عدم تخصیص یا کمترین میزان تخصیص بودجه برای فعالیتهای علمی ـ پژوهشی ـ فرهنگی ـ قرآنی و ... دانشجویان و از آن سو ادعای مجدد بر اینکه می خواهم این دانشگاه را جزء بیست دانشگاه برتر جهان اسلام قرار دهم! (در شرایطی که در هر ترم از هر نفر سیصد تا چهارصد هزار تومان دریافت می شود؛ حتی ده درصد از این وجوهات را برای دانشجویان هزینه نمی کنند.)

26. صحنه سازی های بچه گانه قبل از ورود بازرس ها به دانشگاه که خنده و ضَحکِ خدا و بنده را در می آورد. (مثلاً چندی قبل که قرار بر آمدن یک بازرس به دانشگاه بود؛ در ساختمان 2 که اصلاً سایتی وجود نداشت یک کلاس را خالی کرده و روی شیشه آنرا پوشاندند و برچسب زدند: محل استقرار سایت!؟! که این عمل سوژه خنده بچه های دانشگاه را تا چند روز تأمین کرده بود) آیا با برکت این دروغ ها می خواهند صدرا را اسلامی کنند.

27. در توجیه ریاست غصبی خود که نارضایتی اکثریت دانشجویان را به همراه دارد بیان می کنند که: اسم دانشگاه (صدرالمتألهین) را خودم گذاشته ام، ملاصدرا هم مثل من آخوند بود، پس تنها من باید رییس باشم!

28. در ساده ترین مراسم که قرار بر تشریف فرمایی آقای اکبریان است سر اینکه ارتفاع سن و میز ایشان از زمین و نسبت به بقیه چقدر باشد، دعواست؛ و از آنسو برای اینکه دانشجویان نتوانند هیچ همایش علمی و فرهنگی در دانشگاه برگزار کنند، سن متحرک دانشگاه را از بین می برند!

29. یکی از تخصص های آقای اکبریان برگزاری جلسات خصوصی با دانشجویان است و تخصص برتر ایشان این است که از ابتدای جلسه به دروغ شروع به نوشتن می کنند تا حاضرین خیال کنند که مشکلاتشان حل خواهد شد. این کار مذبذبانه ایشان باعث می شود که حاضرین جلسه با خنده و رضایت جلسه را ترک کنند. بعد که چندی از زمان آن جلسه گذشت؛ دانشجویان تازه می فهمند که نه تنها خواسته شان برآورده نشده است، بلکه رَکَبی بزرگ خورده اند. یعنی آن جلسه در رزومه خدمات و افتخارات رییس دانشگاه ثبت می شود، در حالیکه دانشجویان با هیچ زبانی نمی توانند ثابت کنند که آن خدمت ظاهری عین خیانت بوده است. نکته جالب اینجاست که به خاطر پنهان بودن آقای اکبریان در لوای مقدس روحانیت و لباس مطهر پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم ، بعضی از دانشجویان و پرسنل مومن و ساده لوح که ایشان را در هاله ای از نورانیت و معنویت می پندارند، برایشان این ریا، دروغ و تزویر قابل لمس نیست و همواره مانند کبک سر به سجده برف می گذارند.

30. ریاست دانشگاه صدرا درست از زمانی که رهبر گرانقدر انقلاب دستور فرمودند که باید در عرصه علوم انسانی و اسلامی در دانشگاه ها تغییرات بنیادین صورت پذیرد و همچنین باید کرسی های نقد در دانشگاه شکل بگیرد؛ بر شعار کذب اسلامی کردن دانشگاه لعاب شدیدتری انداخته اند و با اسلام اسلام گفتن می خواهند دهان خود را شیرین کنند.

و واعدنا موسی ثلاثین لیله...

به تبرک و برکت این آیه شریفه، سی مورد از صدها مشکل را برایتان برشمردیم. إن شاءالله که قبل از ورود به وادی نقد حقوقی ریاست دانشگاه خود، عامل به انجام درست این موارد بوده باشیم.

بنی آدم اعضای یکدیگرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضو ها را نماند قرار

از این که به بی قراری این خیل دانش و فرهنگ، بی قرار می گردید، به گرمی، دستفشارتان خواهیم بود.

کرار و برقرار باشید

باتشکر وسپاس فراوان ـ یاعلیمدد

باشگاه دانشجویان دانشگاه صدرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر