۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

بیان نامه (شماره 148 نساء)

بیان نامه (شماره 148 نساء)

یا من هو المظلوم

مورخ:16/10/88

بیان نامه شماره (آیه 148 نساء)

امیرالمومنین علیعلیه السلام:

آفت دانشمندان، ریاست طلبی ست.(میزان الحکمه6488)

با عرض سلام و درود و ادب

خدمت هم دانشگاهی های صدرا

بدینوسیله جهت روشن نمودن اذهان تمامی شما عزیزان اعلام می شود:

1. علی رغم ادعای مدیران دانشگاه، طبق خبر قطعی، از تاریخ 1/10/88 با امضای قانونی جناب آقای دکتر مرندی رئیس هیئت امنای دانشگاه، جناب آقای دکتر اکبریان از سمت خود عزل و به جای ایشان با توجه به درخواست های فراوان دانشجویان جناب آقای دکتر لسانی به عنوان رئیس دانشگاه منصوب شده اند.

2. طبق بخشنامه منتشر شده که به امضای ریاست جدید آقای دکتر لسانی رسیده است؛ از تاریخ1/10/88 کلیه امور دانشگاه می بایست با دستور کتبی ایشان ترتیب پذیرد. فلذا صدور هرگونه نامه و ... بر علیه هریک از دانشجویان غیر قانونی است. (متأسفانه طبق اخبار واصله، جناب آقای دکتر اکبریان از این فرآیند قانونی سرباز زده اند و احکامی را بعد از این تاریخ، صادر نموده اند و تأسف بیشتر اینکه تاریخ ذکر شده در نامه ها را به تاریخ های جعلی قبل از 1/10/88 ثبت نموده اند!)

3. باشگاه دانشجویان صدرا ضمن رضایت نسبی از این تغییر ریاست، جهت بیان بخشی از فوری ترین خواسته های دانشجویان، در 14/10/88 نامه ای را خطاب به ریاست امنا جناب آقای دکتر مرندی تنظیم کرده است که به امضای جمع کثیری از دانشجویان صدرا2 رسیده و در صدرا 1 و 3 نیز إن شاءالله در حال به امضا رسیدن است.

4. با توجه به قرار داشتن در آستانه امتحانات، هرگونه اعمال رفتار که دون شأن دانشجویان صدرا باشد، (مثل: تهدید به کمیته انضباطی ـ بی احترامی به دانشجو از جانب حراست و...) از جانب باشگاه دانشجویان صدرا، محکوم است.

5. باشگاه دانشجویان صدرا جهت خواست توضیح و روشن شدن موضوع از زبان طرفین، با تلفن مستقیم ریاست قبلی آقای دکتر اکبریان و ریاست جدید آقای لسانی تماس برقرار نمود که تنها آقای لسانی جواب تلفن خود را دادند و بدین ترتیب قرار جلسه ای گذاشته شد که ماحصل آن جلسه در ادامه می آید: (15/10/88 تاریخ انعقاد جلسه)

* قول مساعد نسبت به شکستن حصر مدیر گروهای نالایق و مدیران ناکارآمد از نظر دانشجویان.

* سعی در جهت پذیرش و آوردن مقطع کارشناسی برای رشته های کاردانی و کارشناسی ارشد برای بعضی رشته ها. (به علت نیاز به داشتن دکترای تخصصی مدیرگروه، هنوز محقق نشده است)

* قول مساعد در مورد راه اندازی تشکل ها و کارگاههای علمی خفته شده در دانشگاه و حمایت مادی و معنوی دانشجویان (همچون گروه رباتیک، گروه سازه های ماکارونی عمران، گروه بتون).

* سعی دانشگاه مبنی بر از بین بردن نقاط ضعف و ارتقاء کیفی دانشگاه و امور آن (که البته کار یک روز و دو روز نیست و زمان خواهد برد).

* قول مساعدت نسبت به از سر گیری رسمی فعالیت های انجمن های علمی و دلگرم کردن مجدد اعضای انجمن های قبلی با اختیارات کاملاً دانشجویی و عدم دخالت مستقیم مدیران ( نظیر برق الکترونیک، قدرت، مخابرات، فلسفه، آمار،کامپیوتر).

* زنده کردن واحد فرهنگی دانشگاه با دادن اختیارات دانشجویی و خاتمه دادن به روند کنونی که نارضایتی شدید و دلزدگی فراوان دانشجویان را به همراه داشته است.(قرآن و عترت، کانون اندیشه سبز، فیلم و تئاتر و ...)

* بهبود وضعیت حراست و تبدیل فضای پادگانی نظامی ـ امنیتی فعلی به فضای علمی ـ فرهنگی ـ اسلامی و همچنین بهبود کیفیت ظاهری دانشجویان طبق شرایط نرمال و اخلاقی که در دانشگاه های برتر کشور وجود دارد.

* دانشجویان صدرا با توجه به خاطرات گذشته، پیشاپیش هرگونه برچسب زدن سیاسی و متشابه نمایی های اینچنینی نسبت به خود از سوی هر شخص حقیقی و حقوقی را به بهانه سرکوب این خواسته های حقه ، تکذیب و محکوم می نمایند.

امیدوار باشید که ...

موفقیت از اوست ... .

.. وَ نَراهُ قَریباً ...

اندکی صبر... سحر نزدیک است...

باشگاه دانشجویان دانشگاه صدرا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر